Att utgå från elevernas förförståelse och vad de redan vet och kan är nödvändigt. Men hur tar man reda på elevernas förkunskaper? Vad gör man sedan av dem? Pragmatisk didaktik handlar om hur man som lärare kan skapa ett samspel i klassrummet mellan elevernas tidigare erfarenheter, sammanhanget för stunden och vad som är syftet framåt med lektionen.
I Lärande i handling delar författarna med sig av sin ämnesdidaktiska kunskap. Boken ger exempel på hur läraren kan använda olika resurser, till exempel språket, aktiviteter och undervisningsmedia. Kapitlen har lärarens behov som utgångspunkt: vad läraren behöver för att kunna hantera utmaningarna som undervisningen med eleverna innebär. Boken behandlar både kroppsligt och intellektuellt lärande samt såväl begreppsligt som moraliskt och estetiskt lärande.
Lärande i handling vänder sig i första hand till lärarstuderande och till verksamma lärare som kompetensutveckling.
ArbetstitelLärande i handling - en pragmatisk didaktik
Standardpris499.00
Illustrerad Orginaltitel
Åldersgrupp
BandtypHäftad
Recensionsutdrag
Läsordning i serie
MediatypBok
AvailableToOrder IsContractProduct Inlaga
Sidor259
Publiceringsdatum2014-12-16 00:00:00
FörfattareBritt Jakobson, Iann Lundegård, Per-Olof Wickman, Jonas Almqvist, Per Anderhag, Auli ArvolaOrlander, Monica Axelsson, Cecilia Caiman, Farrin Firozi, Gunilla Gunnarsson, Karim Hamza, Annie-Maj Johansson, Annie-Maj Johansson, David Kronlid, Malena Lidar, Mattias Lundin, Eva Lundqvist, Suzanne Lundvall, Ninitha Maivorsdotter, Jesús Piqueras, Per Sund, Johan Öhman, Marie Öhman & Leif Östman
Kort BeskrivningAtt utgå från elevernas förförståelse och vad de redan vet och kan är nödvändigt...
Storlek
Färg
IsBokinfoProduct SeriesTitle
erpOwnsPrice BokinfoStatusCode21