"Om du inte vet vart du är på väg, hur ska du då veta om du kommit fram" - Nalle Puh
Den här boken behändlar sex viktiga element för att bygga framgångsrika företag. Med en tydlig plattform där Vision, Mission, Mål, Värdegund, Varumärke och Målgrupp är tydligt definierade och kommunicerade i företaget, så kan alla involverade lättare sätta upp mål och veta vad som behövs för att nå framgång.
Medarbetarna är företagets viktigaste resurs och företag med engagerade ledare och medarbetare visar sig ha bättre resultat, högre vinst, lägre personalomsättning, färre sjukskrivningar och bäst av allt, nöjdare kunder.
Vad är nyckeln till lönsamma företag? Att veta vart företaget är på väg, ha en tydlig vision och mission, en plattform som är väl kommunicerad i alla led. Det skapar framgång.
Om författaren:
Yvonne är en engagerad, lyhörd, nyfiken och positiv föreläsare, mentor och coach som gärna utmanar till nya tankar och reflektioner.
Yvonne har en förmåga att få dig att se det mesta ur ett större perspektiv och i flera dimensioner, allt för att du ska kunna växa och utvecklas och få nya insikter.
Det finns ingenting som inte går att göra, är en devis som följer i allt. Det är individen själv som skapar begränsningar och nyckeln till framgång är att se sina egna begränsningar. Först då finns det möjlighet att växa både som individ och företag.
Yvonne har med sin långa erfarenhet som entreprenör, chef på Fortune 500 företag samt på nationella företag samt som styrelseledamot fått insikt i verktyg som skapar resultat. Men också erfarit vad som kan få ett företag att förlora både kunder, medarbetare och finansiell förlust.
Motgångar i livet gör oss ödmjuka och ger oss möjlighet att utvecklas och hitta vårt rätta element.