Barn är sin kropp och det är genom kropp och rörelse som de lär känna sig själva och sin omgivning. Nyare forskning lyfter fram betydelsen av stimulerande och motiverande rörelsemiljöer för barns utveckling och lärande mer än vad äldre forskning har kunnat visa. Boken tar upp områden som barns sätt att: vara i och bemästra sin kropputvecklas fysiskt och motorisktutveckla styrka och koordinationlära i olika fysiska miljöer. Boken vänder sig till blivande och verksamma lärare i förskola och förskoleklass samt ledare i föreningsverksamhet med intresse för att fördjupa sin kunskap om utemiljöns möjligheter till fysisk utveckling hos barn.
ArbetstitelKropp, rörelse och hälsa i förskolan
Standardpris499.00
Illustrerad Orginaltitel
Åldersgrupp
BandtypHäftad
Recensionsutdrag
Läsordning i serie
MediatypBok
AvailableToOrder IsContractProduct Inlaga
Sidor179
Publiceringsdatum2012-03-02 00:00:00
FörfattareHeid Osnes, HildeNancy Skaug & KarenMarie EidKaarby
Kort BeskrivningBarn är sin kropp och det är genom kropp och rörelse som de lär känna sig själva och sin omgivning. Nyare forskning lyfter fram betydelsen av stimulerande och motiverande rörelsemiljöer för barns utveckling och lärande mer än vad äldre forskning har kunnat visa...
Storlek
Färg
IsBokinfoProduct SeriesTitle
erpOwnsPrice BokinfoStatusCode21