Boken som tar ett helhetsgrepp om medlemsutveckling i ideella organisationer. Medlemsmodellen innehåller åtta steg som förbättrar er förmåga att rekrytera, aktivera och behålla medlemmar. Boken är skriven för tjänstemän, förtroendevalda och aktiva som vill skapa en medlemsstrategi eller förbättra det operativa medlemsarbetet.
Några teman ur boken:
- identifiera er unika roll
- öka er mångfald
- locka fler medlemmar
- skapa en inkluderande kultur
- hantera missnöje och behåll medlemmar
- få passiva medlemmar att bli aktiva
- kom förbi rekryteringsmotstånd
- utvärdera ert medlemsarbete
Författarna Niklas Hill och Angeli Sjöström Hederberg har lång erfarenhet av kommunikation och organisationsutveckling i ideella sektorn.
ArbetstitelMedlemsmodellen : Rekrytera, aktivera och behålla medlemmar
Standardpris399.00
Illustrerad Orginaltitel
Åldersgrupp
BandtypHäftad
Recensionsutdrag
Läsordning i serie
MediatypBok
AvailableToOrder IsContractProduct Inlaga
Sidor135
Publiceringsdatum2014-06-01 00:00:00
FörfattareNiklas Hill & Angeli SjöströmHederberg
Kort BeskrivningBoken som tar ett helhetsgrepp om medlemsutveckling i ideella organisationer. Medlemsmodellen innehåller åtta steg som förbättrar er förmåga att rekrytera, aktivera och behålla medlemmar. Boken är skriven för tjänstemän, förtroendevalda och aktiva som vill skapa en medlemsstrategi eller förbättra det operativa medlemsarbetet.
Storlek
Färg
IsBokinfoProduct SeriesTitle
erpOwnsPrice BokinfoStatusCode21